STARE ZDJĘCIA KRAŚNIKA I KRAŚNICZAN – 133/14

tel1

Reklamy

10 comments

  1. Rodzimy Szafir, jeden z pierwszych. Później mieliśmy Topaza a wreszcie, po udostępnieniu ruskiej licencji, kolorowego Rubina.

  2. Tutaj macie jak wyglądał „koral”

    A ten na zdjęciu to chyba „Belweder 2” mógłby byc to jeszcze Neptun „A” lub „B” jednak brak charakterystycznego napisu na okrywie pokręteł regulacji jaskrawości, kontrastu, i synchronizacji poziomej i pionwej

  3. A my mieliśmy w latach 60-tych telewizor z pilotem !! Był taki produkowany Alladyn. Kilkumetrowy kabel kończył się zestawem pokręteł, można było „zdalnie” podgłośnić, rozjaśnić. Wadą tego „pilota” był brak wyłącznika, niestety trzeba było pofatygować się do odbiornika.

  4. Zaiste, chyba jednak Koral. Aczkolwiek na tych zdjęciach:
    https://www.google.pl/search?q=telewizor+koral&biw=986&bih=467&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=h31KVPffL-ffsATbgIHwDA&sqi=2&ved=0CCQQsAQ#imgdii=_
    większość Korali przypomina bardziej wspomnianego już Topaza. Jedna z fotek wszakże, w szóstym rządku fotografii, pokazuje obraz niemal identyczny z tym na Twoim zdjęciu. Szafir był jednak bardzo podobny:
    https://www.google.pl/search?q=telewizor+szafir&biw=986&bih=467&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=0n1KVM7MJajksASQ-YKwDQ&ved=0CCQQsAQ
    Stąd moja pomyłka. Dodatkowo wydaje mi się, że Tesla to była nazwa firmy (czeskiej chyba)produkującej telewizory, a model nazywał się Lotos. Ale tego też nie jestem pewien. Jeszcze jedna ciekawostka: niektórzy ludzie uwieszali przed ekranem pokolorowaną szybę, dumnie zwaną filtrem, przez którą obraz wyglądał u góry niebiesko, w środku żółto a na dole zielono. No i obowiązkowo trzeba było mieć regulator napięcia. :-)

  5. Hmmm… Zrobiło się troche zamieszania. Komentarz bazyla zobaczyłem dopiero po opublikowaniu go razem z moim i wygląda na to, że to On ma tu najwięcej racji. Co prawda nie widać Korala dołączonego przez bazyla, ale wszystkie obrazki jakie wyskakują z Googla pokazują Korala z panelem bocznym a to co ja oryginalnie wziąłem za Korala okazuje się być Neptunem właśnie:
    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fimg144.imageshack.us%2Fimg144%2F7042%2Fpict0028yj6.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Farchiwumallegro.pl%2Ftelewizor_neptun_ot_1731-120805654.html&h=600&w=800&tbnid=LJAmozlgzfn_qM%3A&zoom=1&docid=2EprT3riQ0CLpM&ei=MMVLVIK7NZDnsATV34CwDQ&tbm=isch&ved=0CEMQMygQMBA&iact=rchttp://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fimg144.imageshack.us%2Fimg144%2F7042%2Fpict0028yj6.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Farchiwumallegro.pl%2Ftelewizor_neptun_ot_1731-120805654.html&h=600&w=800&tbnid=LJAmozlgzfn_qM%3A&zoom=1&docid=2EprT3riQ0CLpM&ei=MMVLVIK7NZDnsATV34CwDQ&tbm=isch&ved=0CEMQMygQMBA&iact=rc&uact=3&dur=696&page=3&start=16&ndsp=13
    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fobrazki.elektroda.net%2F30_1229453650.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.elektroda.pl%2Frtvforum%2Ftopic1168845.html&h=1536&w=2048&tbnid=Uk9zYcsEIfLK2M%3A&zoom=1&docid=4qoDfi2ZYV2sEM&ei=MMVLVIK7NZDnsATV34CwDQ&tbm=isch&ved=0CFkQMygdMB0&iact=rc&uact=3&dur=504&page=4&start=29&ndsp=12
    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fantyk.info.pl%2Fp%2F2013%2F12%2Fstary-telewizor-retro-antyk-neptun-ot-1491-unimor-3818756005.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fantyk.info.pl%2Fgaleria%2F%3Fstary-zloty-pierscionek-z-antykwarycznym-koralem&h=768&w=1024&tbnid=Hl3iMSmXf8WrPM%3A&zoom=1&docid=wGPiyvO_fyuvPM&ei=zMVLVJ6bNerGsQTs8oH4DA&tbm=isch&ved=0CEAQMygZMBk&iact=rc&uact=3&dur=638&page=2&start=8&ndsp=18
    Również Belweder wygląda niemal identycznie:
    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fhellux.pl%2Fpiotr%2F2013.20.21.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Farchiwum.allegro.pl%2Foferta%2Fstary-antyczny-telewizor-lampowy-belweder-i2985745337.html&h=450&w=600&tbnid=Y3hDU2sTsDr6AM%3A&zoom=1&docid=rlc5QvzYXfA3PM&ei=zMVLVJ6bNerGsQTs8oH4DA&tbm=isch&ved=0CHMQMyhMMEw&iact=rc&uact=3&dur=935&page=6&start=74&ndsp=13
    Choć w obu przypadkach nazwy są wyraźnie widoczne. A, jak zaznacza bazyl, na zdjęciu Mirka nazwy nie widać w ogóle. Chyba, że ktoś ją zamalował. Dla zmyły… :-)

  6. no to my mielismy juz „odbiornik klasy luksusowej” jak napisane jest w katalogu…a zwal sie Szecherezada

  7. A czy ten gość na zdjęciu nie nazywa się Sala Józef?.. Bo jesli sie nie mylę to ten telewizor jest samoróbką, stad takie problemy z identyfikacją modelu. Sala pracował w „smoluchu” od lat 60-tych (w 70-tych byl kierownikiem) w punkcie naprawczym „ZURiTu”. Jesli sie nie myle co do osoby to ta fotka pochodzi z lat 1965-67.
    Pozdrawiam Krasniczan

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s